Pages

Wednesday, August 11, 2010

kasuroid

Celem projektu kasuroid jest powstanie frameworka do tworzenia gier na platformę Android. Jako dodatkowy cel, w trakcie trwania konkursu, stawiam przed sobą napisanie gry na bazie owego frameworka.

Chciałbym od razu zaznaczyć, że na Androida nie napisałem jak do tej pory ani jednej linijki kodu. Jest to dla mnie dziewicza platforma ;).

Dlaczego właśnie Android?

Wybór Androida nie jest przypadkowy. Google, oprócz całkiem niezłego mobilnego OSa (nie jest to jednak ich autorski produkt :P), daje nam możliwość wypromowania swoich aplikacji na świat i osiągnięcia z tego tytułu (przy odrobinie szczęścia) również innych korzyści. kasuroid ma mi właśnie uzmysłowić (i kto wie, może także czytelnikom tego bloga) odrobinę inne podejście do tworzenia aplikacji.

Póki co nie mam pojęcia jak bardzo projekt uda mi się rozwinąć w trakcie trwania konkursu (składa się na to wiele czynników, a głównym jest dostępność mojej osoby i chociażby zbliżający się wyjazd w góry ;)). Staram się mieć luźne podejście do tego projektu i nie narzucać na siebie rygorystycznych terminów ;) W innym przypadku szybko stracę motywację i chęci :P

W każdym bądź razie pierwszą (konkursową) fazę projektu uznam za ukończoną w momencie kiedy uda się na bazie kasuroid stworzyć kosmiczną strzelankę :) Oczywiście nie wykluczam (a nawet przewiduję) powstanie innych "tytułów" w trakcie rozwijania frameworka. Finałowa gra będzie nosić nazwę "Astro Warrior" :)

Ps. Tak, zawsze chciałem napisać space shootera :)

No comments:

Post a Comment