Pages

Monday, October 18, 2010

Witaj świecie!

Uff, nie było mnie tutaj przez jakiś czas. Nie znaczy to jednak, że się obijałem (no, może trochę :)). Otóż postanowiłem skupić się na czymś co mnie odrobinę bardziej bawi i interesuje. Poza tym pisanie (dobrych!) postów pochłania sporo czasu, a tego ostatnio mocno mi brakuje.

Jaki jest więc efekt mojej absencji na blogu? Ano stwierdziłem, że napiszę sobie gierkę i umieszczę ją w Android markecie, aby wybadać "rynek" ;)

Muszę przyznać, że google zrobił kawał dobrej roboty udostępniając w naprawdę bardzo przyjazny sposób swój market. Co trzeba zrobić, aby móc rejestrować swoje aplikacje?

1. Zarejestrować się (jednorazowo!) jako developer uiszczając $25.
2. Napisać aplikację i wrzucić ją do marketu :)

I tyle. Nie ma żadnej certyfikacji ze strony googla (co powoduje jednocześnie zalew marketu często niezbyt użytecznymi aplikacjami - to jest jednak temat mocno dyskusyjny i nie będę jego podejmował).

Niestety z Polski nie można sprzedawać swoich aplikacji (sprawa w toku). Można jednak udostępniać je za darmo, co też i ja uczyniłem.

Udostępnianie aplikacji za darmo można zrekompensować sobie umieszczając reklamy w swojej grze. Również spróbowałem tego rozwiązania (niestety nie bez bólu, ale w końcu się udało - może opiszę to później).

A oto link Nuclear Balls, gdzie można podejrzeć statystyki gry. Gra jest bardzo prosta. Aby przejść poziom należy zniszczyć wszystkie kulki metodą reakcji łańcuchowej. Obecnie mam już opracowaną kolejną wersję (1.1) gry. Możliwe, że zamieszczę ją jeszcze dzisiaj w markecie. Postaram się także wrzucić filmik z gameplaya.

Btw. Nuclear Balls powstała w oparciu o źródła kasuroid. W planie kolejne tytuły :)

No comments:

Post a Comment